En fråga?

Ni möter säkert människor med okunskap inom diabetes...
När de säger "vad duktig du är som klarar av sprutor och sånt", "jag är glad att jag inte har diabetes", " min bror/syster/pojkvän/flickvän fick diagnosen diabetes och det var ett trauma för oss-alla grät" "vad jobbigt att ha diabetes" - ja ni ser..listan kan göras lång. Men för oss diabetiker...säg det inte till oss för vi har inte valt att få diabetes. Visa istället intresse med att ställa frågor för det svarar jag gärna på. Det leder till att du får kunskaper och jag slipper känna mig sorgsen, arg och ledsen för att just jag fått diabetes.

Tack för mig:)


Kommentarer
Postat av: E

Känner igen det där. Alla "tycka synd om" kommentarer, eller "åå jag hade aldrig klarat av å tar sprutor och allt sånt!", nä vad ska vi göra då? Låta bli och dö?...

2012-04-02 @ 07:57:21
URL: http://insulina.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0