Tv4

Såhär skrev jag till tv4:

Hej!
Jag är en 21 årig tjej som haft diabetes i 9år, min mamma har diabetes också. Det är fler och fler som får diabetes i dagens samhälle. Detta är något vi aldrig kommer att få svar på varför just vi har fått de. Det är ett himla puzzel med diabetes, ibland funkar det inte alls. De flesta tror att det är en dans på rosor, man är ju ändå frisk. Vi är friska. Vi lever ett sunt liv, men även om vi gör det så kan bldoscokerkurvan gå åt skogen. Det är så mycket tid, planering, jobb, framförhållning som ligger bakom denna sjukdomen. Men var har utvecklingen och forskningen tagit vägen. Hur ska de få pengar? Detta tycker jag hade varit bra att få genom en diabetesgala. Då får vår omgivning även mer förståelse. Det är inte bara att ta sitt insulin och äta rätt, vi har inte heller fått diabetes för att vi ätit för mycket socker eller är för kraftiga.
Med vänliga hälsningar
Josefina Olsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0