Fest, känsla

Hej å hå! Ja då kom jag hem kl halv 9 i lördags kväll, duscha, sminka mig, åt snabb middag, stack till madde med en vinare. Självklart boureau vin som inte höjer blodsockret, och min cider bright. och Ja jag festar. Vem gör inte det? Okej den skjuter på höjden, jag ger in insulin innan, jag testar mitt bldosocker ngn timme efter jag druckit, sedan testar jag mitt blodsocker typ 5 ggr på natten. Ibland glömmer jag, men jag känner mig själv vid dehär laget. Jag mår helt enkelt bra. Jag tycker det är så ofantligt skoj att gå ut med mina kära vänner och det är ju en social grej också. Jag vet att min kropp tär på de...men jag kommer ju inte dricka alcohol i hela mitt liv. så vad gör de om 20 år när jag sitter där och aldrig går ut. Jo jag kanske får bieffekter. Men jag vill ha ett normalt liv, jag vill inte se diabetesen som ett hinder för mig.

Jag åker till USA själv till mina släktikngar och gör projektarbete, dom äter typ aldrig så jag fick ett mål om dagen, jag åker till kenya på utlandspraktik, jag åker på safari och bor i en buss i tre dagar där de inte finns ngn kyla till mitt insulin, jag e fattig student, jag mår bra. Jag lever mitt liv. jag har skoj:) Mitt hba1c e dock lite för högt. Men efter hormonsrubbningen så blir de nog bättre. Jag behöver gå ner i vikt för att bli mer insulinkänslig. mitt projekt.
Jag blier såklart piggare om jag får ner det, så det är något som jag kämpar för dagligen.
Jag har otrolig koll..jag känner mkt. jag äter sötsaker ibland. Men under kontroll.
aja detta är lite om mitt liv...mer kommer väl:)
good night=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0