Helg


God morgon alla!

Sitter är med morgonkaffet och tvätt.

Lördag morgon, och jag mår bra.
Igår hade jag bjudning hos mig, sen stack vi på förfest och vidare på utgång. Trevliga kväll. 

Solen lyser i Göteborg och det är nästan lite jobbigt att vara inomhus. Jag har tvätt i 1,5h till.
 
Min söta rosa lilla pump går det bra med, allt flyter på och jag har ca 08eh per timme och min bolus ligger mellan 4-6EH beroende på vad jag ligger på innan och aktivitet. Hur mycket tar ni?

En sak jag tänkt på, beroende på nålen jag har, jag byter typ var fjärde dag ist för var tredje, men chansen att sticka fel och då menar jag så att insulinet lägger sig i en fettdepå eller nerv är större med pump väl?. För när man väl sticker så sitter nålen där. Man sticker ju sig en dag/4dagar medans med pennorna tar man ju olika stick flera ggr om dagen. Förstår ni hur jag menar?

Min vecka har bestått av mycket pastaätande(usch). Jag börjar tröttna på pasta nu he he men bra alternativ för en student. Såklart är det fullkorn och behålls längre i kroppen. Jag blir så dålig av ljus pasta.

Jag är så otroligt tacksam att jag bytade till pump. Jag mår så bra!
Men sen är jag osäker på hur det blir till sommaren om jag verkligen vill ha pump på stranden? Återstår att se, men jag vill inte byta bort pumpen till pennor.

Såhär ser min fina pump ut, i rosa såklart.


Detta ska jag inviga snart.





Ha en fin lördag!
/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0