Nytt

För 3 veckor sedan började jag min användning av pump.
Det var nog de bästa beslutet jag tagit.(än sålänge)

Med regelbunden träning och Högt blodsocker, känningar på natten-därav rekyl så blev det pump igen.
Jag har haft pump i några månader när jag var, 16år? Men mitt i tonåren och killar och festande så var det bara till besvär. Nu tänker jag mer på min framtid och att jag ska må så bra för att klara av mina studier.
Det är en minimed Veo som jag använder mig av och jag får 09-1 EH /timme. Tar 6-8 enheter till måltider beroende på aktivitet, stillasittande, mat. Det har gått så bra hittills och jag är SÅ mycket piggare.

För en vecka sen satte jag på en sensor till min pump. Den varar i vanligtvis 6 dagar, men jag fick en till sensor att sätta om så jag kan ha det i 12 dagar. Denna sensorn mäter alltså mitt blodsocker hela tiden, detta för att dosera mig rätt.

Tyvär så åkte jag på ett virus dagen efter jag satte på denna sensorn så blodsockret är vanligtvis högre vilket det har varit. Varje natt har pumpen larmat om att ta ett blodsockervärde men jag har somnat om(tydligen inte så lättväckt)
Sen har den larmat om ingen signal, vilket jag tror beror på att jag legat på magen och haft sensorn på högra sidan och pumpen på andra sidan och signalerna inte nått fram. Börjar bli rätt jobbigt nu att vakna till varje natt. Men får hoppas det blir bättre och jag får rätt dos senare.
Sen att jag får gå å konka på alla reserv-sakerna om pumpen går sönder är också jobboigt. Men i det stora hela mår jag så mycket bättre så det är värt Allt.
Den 23e ska jag träffa min SSK och då ska vi gå igenom pumpen och händelser. Ibland har värdet inte stämp på pumpen och min blodsockermätare så det är bra att man kollar en extra gång.
Jag har inte vågat ut och festa med mina vänner på två veckor för jag vill känna mig trygg med min pump först men till helgen, då jäklar=) Jag längtar, blir After Work, Julfest,Push, Skridskor på Heden och det ser jag framemot. Min sista helg i Gbg detta året.

Mina stickor är slut så det är därför pumpen larmat hela natten så jag ska till apoteket snart och hämta ut det och en massa annat. Det blir ju en del saker man måste ha och jag har en stor låda med bara diabetesgrejer.

Detta var nog allt för denna gång.
Återkommer senare med mer händelser=)
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0