Tillbaka i Göteborg

Efter en intensiv helg hemma i Ängelholm så är jag nu tillbaka i Göteborg.
Jag bytade klarblå himmel till regn och dimma motvilligt, såklart.

Har enbart 1,5 vecka kvar på praktiken nu. Att ha koll på 20 förstagluttare, plugg, diabetes, kost och träning är en konst...det ska kännas att man lever så att säga!

Idag vaknade jag på 8.6  bs...tycker fortfarande att det är högt. Men jag vill inte få känning på natten. Det blir typ som-aldrig-sett-mat.fylle-käk-delux.

För er som undrar så har jag köpt en bok om LCHF av Annika Dahlström som är kostdoktor. Kolla gärna hennes blogg. Kosten verkar grymt bra. Jag vill inte se det som en diet eller bantning för det låter så tråkigt, därför ser jag det som en livsstil, typ. Ska börja mer när praktiken är slut för då finns det mer tid.

Efter mina första mål med LCHF så fick jag känning. Ni vet själva diabetiker- hur man har som rutin att ta en viss mängd enheter insulin. Såklart lärde jag mig av mitt misstag. Att äta efter LCHF och sedan få känning och måste dricka mjölk och sötsaker sliter på kroppen mer än det gör nytta.

Det sägs ju att diabetiker ska äta stenåldersmat. Vi kan faktiskt klara oss utan pasta, bröd, ris och potatis. Kolhyrdaterna omvandlas ändå till socker och sedan fett i kroppen, och vi äter ju ändå fett. Men det ska vara de långvariga och bra fetterna. 
Transfetter är tabu såklart. 

En sjuk grej som hände mig för några veckor sedan. Jag var på liseberg med några kompisar efter några glas vin fick vi impulsen att spela på gotteri-hjulen. Jag skulle såklart inte spela..men mina kompisar tvingade för vi såg det som en kamp mellan varandra. Vem tror ni vinner stjärn-daim-vinsten om inte jag? Why? Vem vill straffa mig? ;P 
Nåväl jag gav en tredjedel till kompisar, andra tredjedelen till familjen och resterande ska med till Peking. Okeeej dåå: Jag har några själv som är bra att ha i väskan när jag får känning. Tänk att det hårda i daimet är som sirap=Sockertopp!!! 

Härligt att först skriva om LCHF och sedan Daim ellerhur=)   

Jag ser framemot helgen för då är det fäst med brudarna och utgång på stan! Wiie.
Man måste ha semester från sin diabetes ibland. Veckorna sköter jag mig men på helgerna tycker jag man ska göra trevligheter och försöka koppla bort.

Ha nu en trevlig kväll

Har ni frågor om diabetes eller mig så fråga på!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0