Lugnt

Jag gjorde min LCHF glass på:

3 ägg
2,5dl mellangrädde
1,5 dl sötningsmedel
2msk Oboy no sugar added.

Jag la äggvitorna i en skål, äggulorna i en skål. Sedan vispade jag äggvitorna så de blev fast. Därefter blandade jag i sötningsmedlet i äggulorna och vispade lätt. Därefter vispade jag grädden.
Sen blandade jag försiktigtner äggulorna och sedan vispade äggvitorna och toppade med oboy´n. Nu står det i frysen i 2-4h. Lagom till BB. Hoppas mitt blodsocker går ner till 6 bara. Undra hur högt jag kommer att få av glassen!? Det återkommer jag med.

När jag ändå var igång så gjorde jag min underbara linsgryta=)  
Jag kokade upp ca 2,5 dl röda/gröna linser. Med ca 1/3 med vatten.
Sedan hackade jag lök och la det i grytan med en massa olja så de fick stegas lite.
I med linserna och med krossade tomater, tomatpuré, 1 msk currypasta, chillikrydda, herbamare örtsalt.

Jag han gå inom HM och få min Onepiece också från fashion against Aids. Det blev den svart/vita. Även ett par ljusrosa kawasaki som jag längtat så efter.

Ha en fortsatt bra måndag.

/Josefina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0