Hemma

Hej och god kväll!

Igår var en vän här och sov över och vi bastade och åt take-away mat. Jag tänkte att det var "lillördag". Vardagslyx i studentens vardag.

Idag har varit en lång dag med föreläsningar och efter skolan så gick jag på stan och shoppade lite kläder. Man blir ju så shoppingsugen nu när alla vårkläder kommit in!

Mina värden har legat mellan 6-13 idag. När jag hade 13 i bs så visade pumpen att jag skulle ta 2,1 EH. sagt och gjort. Men sen fick jag känning två timmar senare. Då blev det frukt och kex.

Jag gillar inte alls druvsocker. Men visst tar jag det vid känning, men har jag något annat närmre eller en affär så går det före! Jag tror det beror på att jag har dåliga minnen av druvsocker eftersom jag förknippar det med känning och det vill jag ju såklart inte ha. Sen känns det som att druvsockret gör att blodsockret går upp för stunden, sedan får man känning igen lite senare. Hur känns det för er? Stannar blodsockret?

Igår var det insulinpåfyllning, sa pumpen. Tror jag får fylla insulin typ var 5e dag. Hur ofta fyller ni pumpen med insulin?

Vet ni? Jag tycker inte det är fint när den vita tejpen(inf.set) blir svart-grå. Visst vore det bättre med svart tejp. Men kanske beror det på att jag oftast har mörka baslinnen;) Tur det är påväg mot vår och sommar nu!!=)

/J

Visst ser jag lite läskig ut på bilden?
På after-work med tjejerna i klassen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0