Dinner

Hej!

Blev en power nap nu i eftermiddags och det var skönt:)

Snart kommer Y och hämtar mig och då ska vi iväg till en resturang två meter från mig för en bit.
Är hungrig nu!
Mitt blodsocker har legat mellan 7-12 idag. Var genast tvungen att testat mig och då visade mätaren 18.(då sa pumpen att jag skulle ta 4,5EH) Men efter utgång och stillasittande så kan blodsockret hoppa. Jag använder mig av Contour-mätaren som är kopplad till min pump och mina värden kommer in i pumpen. Sen kolhydratsräknar jag och då visar pumpen hur många EH jag ska ta till ett visst antal gram kolhydrater. Stickorna man får till mätaren med är få, och jag får hämta ut stickor typ varannan vecka/var tredje vecka. Jag testar mitt blodsocker ca 5-10ggr per dag. Hur många gånger testar ni ert blodsocker?

Men ikväll ska det inte bli någon utgång för jag ska upp tidigt för jag ska ha mina simgrupper halv 9.


Ha en trevlig kväll

Kram

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag testar ganska många gånger per dag, åtminstone just nu när jag försöker lära mig att hålla bs lägre :) Men minst 10 gånger blir det.

2011-04-10 @ 19:37:39
URL: http://ohpoop.papper.fi
Postat av: Anna

oj 10 gånger kändes mycket.. faktiskt nu när jag börjar räkna på det inser jag att det många gånger kan hamna där omkring, speciellt om det är som det är just nu att blodsockret bara krånglar, då kommer man ju lätt upp i ett 10tal blodsocker.



men en vanlig dag med bra blodsocker blir det oftast bara runt 3-4st beroende på hur ofta jag äter

2011-04-10 @ 22:13:46
URL: http://diabetestyp1.blogspot.com
Postat av: Hanna

Testar nog också runt 10 gånger/dag nu. När jag nyss hade kopplat på pumpen så var det ännu mer för jag låg så svajjigt=)



Har samma mätare och pump som du, men jag har lila=)

2011-04-12 @ 09:22:41
URL: http://egobuffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0