Kamp

Nu börjar min kamp. En kamp mot en bättre hälsa. Jag ska absolut inte förbjuda något i min fina värld. Jag ska bara undvika saker för att jag ska få förlängd levnadsstandard. Jag är en gottekris och jag ahr lätt kunnat äta något sött varje dag. Detta har jag tryckt i mig och det har satt sig på sina platser där jag inte vill ha de.

Vill inte ens veta av tanken att gå på en strand.

Det ska bli ändring på detta, jag ska äta mer mat, bättre mat, inte mycket kolhydrater. mer protein och sallad. Detta kommer att medföra att jag kan dra ner på mina insulindoser. Jag ska börja träna, inte förrän den 25e(csn) när jag kan köpa träningskortet:) Jag ska börja med maten nu, sen träningen sen kommer nog allt flyta på. Det gäller att ha vilja och motivation, vilket jag kan vara dålig på ibland. Detta är ingen bantning utan mer mål mot en bättre hälsa. Detta krävs när jag studerar för att koncentrationen ska bli bra.

Jag kommer att använda bloggen som hjälp och motivation, så jag håller intresset och fortsätter. Jag vill inte ge upp och jag kommer inte göra det heller och jag kommer att satsa på detta.

Min mål är:

Minska midjemåttet

Få ner mitt hba1c

Minska mina insulindoser-ta fler metformin.

Få starkare rygg och en bättre hållning

Att få bättre självkänsla, känna mig nöjd med mig själv och min kropp

Tre konditionspass i veckan.

Efter allt slit så kommer jag att belöna mig själv med en mini weekend där jag ska unna mig:)

Önska mig lycka till och peppa mig när det är som jobbigast.

/J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0