Hba1c

Alltså idag hos mitt SSK-besök så fick jag reda på att jag hade 8,9 i Hba1c. Det var nära att mina tårar kom där...men med värdens bästa sjuksköterska och coach så fick hon mig på bättre tankar. Hon förstod att jag var trött hela tiden, Vi ska ha mer regelbunden kontakt, Ska träffa både dietist och psykologen.
Mitt dilemma är att jag inte vill ha diabetesen som hinder i min vardag...då jag arbetar med människor så blir det jobbigt eftersom jag ibland hade behövt gå iväg och när jag har högt bs så är jag ute så alert och när jag har lågt så är jag inte heller så alert he he. Men jag har typ gjort så att jag har högt bs så att jag inte ska få lågt när jag arbetar som är ett aktivt arbete.
Nu ska jag inte bli långrandig här för då kanske ni somnar mellan raderna....iallafall så bolusredigera vi på pumpen med klhydratsräkningen och mängden insulin till det. Det blir bra dethär!

Ha en fin måndag alla :)

Kommentarer
Postat av: Ninnu

Där gör jag oxå fel. Jag går med högt bs så jag inte bara skall hamna lågt... Och vet inte hur jag skall komma ifårn det. På jobbet och hemma vågar jag ha "normalt" bs, men genast jag går utanför ytterdörren på kvällen, t.ex. till butiken, så vill jag att det skall vara över 9. Inte så smart...

2012-09-19 @ 15:08:42
URL: http://ninnusdiabetes.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0