elva

Efter 2,5 timmes vila så har jaga nu 11.1 i bs. Bättre, men inte bra. Snart blir det middag och det består av revben och mammas goda bröd och sallad. Sök på "mörkt bröd" på recept så kommer det fram. Fått tips om brödet ffrån en på mitt där jag arbetade för 3 år sedan. Det är vetekross, vetekli, gramhamnsmjöl, rågsikt, bikabornat, vetemjöl och andra torrvaror, man kan även tillsätta solrosfrön som jag brukar göra. även torkade aprikoser om man känner för det sen blandar ihop allt och tillsätter en liter filmjölk och lite sirap. Sen lägger man det i två brödformar och in i ugnen i 1,5 timme. Lätt bröd att göra:) Jag försöker byta ut vetemjölet till de andra produkterna och tar så bra filmjölk som möjligt och mindre sirap för att inte brödet ska bli så sött. Ha en trevlig lördagskväll!! :) /J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0